Kontakt
Samorządowe Przedszkole nr 104 im.Małego Księcia

RODZINNE ZABAWY RUCHOWE

Propozycje zabaw ruchowych dla rodziców i dzieci

„Pobaw się ze mną mamo i tato”

– zajęcia ruchowe z elementami metody W. Sherborne oraz gimnastyki korekcyjnej w przedszkolu. 

ZABAWY NA MARZEC

Rodzic z dzieckiem ustawia się naprzeciwko siebie i wykonują ćwiczenia w parach. Wszystkie ćwiczenia i zabawy wykonujemy min do 10 razy.  Pomiędzy ćwiczeniami dobrze jest zrobić ćwiczenie oddechowe (3 razy wdech i wydech). Całość ćwiczeń nie powinna trwać dla dzieci 5-6 letnich ok. 30 min, dla dzieci 3-4 letnich ok. 20 min. 

  • Linoskoczek- uczestnicy stoją naprzeciwko siebie, na końcach liny lub naklejonej na dywan (podłogę) taśmy szarej i na klaśnięcie przez rodzica w dłonie idą w swoim kierunku do siebie. 
  • Marsz na stopach dorosłego – dziecko i dorosły stają naprzeciwko siebie i trzymają się za ręce. Dziecko staje stopami na stopach dorosłego, który chodzi powoli w przód i w tył 
  • Wielkolud – dziecko i dorosły stają naprzeciwko siebie, rodzic trzyma ręce uniesione wysoko w górę, a dziecko we wspięciu na palcach próbuje dostać do uniesionych rąk dorosłego  
  • Wyskoki – dziecko i dorosły stają twarzami do siebie, trzymając się za ręce. Rodzic pomaga dziecku zrobić jak największy wyskok, asekurując przy lądowaniu. 
  • Jaskółka- dorosły stoi przed dzieckiem, trzymając je za ręce, dziecko wykonuje opad tułowia w przód wyciągając jedną wyprostowaną nogę tzw. jaskółkę 
  • Latające piłki – rzucanie do siebie dwóch piłek naraz w tym samym czasie, dziecko ma złapać piłkę rodzica, a rodzic dziecka 
  • Złap piłkę – dziecko ustawione tyłem do rodzica, rzuca piłkę, rodzic łapie, potem role się odwracają. 
  • Koniki- rodzic siedzi w siadzie skrzyżnym i trzyma laseczkę (może być kij od mopa itp.) lub hula-hop lekko uniesioną w górę w prawej dłoni, zadaniem dziecka jest obiec rodzica na czworaka i przebiec przez uniesioną przeszkodę. To samo ćwiczenie można wykonać na stojąco. 
  • Mosty- dziecko trzyma hula-hop, rodzic przechodzi w podporze tyłem, potem zamiana ról. 
  • Zaprzęgi – dziecko leży na kocyku na brzuchu i trzyma się za końce dużego ręcznika dorosły stojąc przed nim tyłem ciągnie dziecko po podłodze. 
  • Łapanie piłki – rodzic siedzi w siadzie skrzyżnym, dziecko leży na brzuchu naprzeciwko rodzica i rzuca do niego piłkę, trzymając ją oburącz. To samo ćwiczenie można wykonać, wykonując odbijanie woreczka na plastikowym talerzu. Dziecko ma mieć uniesione w górę łokcie (aby nie podpierać się o podłogę) 
  • Podawanie listów – rodzic – dziecko stoją naprzeciwko siebie w znacznej odległości. Zadaniem dziecka jest donieść do rodzica w obu stopach dwa woreczki (mogą być chusteczki, skarpetki itp.) i podać je na stojąco do rąk rodzica. 
  • Zabawa w piłkę – dziecko i rodzic siedzą w siadzie skrzyżnym naprzeciwko siebie. Zadaniem dziecka jest rzut piłką w kierunku rodzica. Piłka ma być trzymana stopami. W razie trudności dziecko ma donieść piłkę do rodzica trzymając ją w stopach. 
  • Zabawa w odbijanki – dziecko i rodzic odbijają do siebie małą piłeczkę lub woreczek na plastikowych lub papierowych talerzykach. 
  • Dmuchanie w chusteczkę – Dziecko siedząc naprzeciwko rodzica, dmucha w chusteczkę trzymaną przez rodzica do 5 razy. 

Życzę miłej zabawy- Anna Kuczyńska