O NAS
SAMORZĄDOWE PRZEDSZKOLE NR 104 IM. MAŁEGO KSIĘCIA W KRAKOWIE
NASZE PRZEDSZKOLE - PREZENTACJA
INFORMACJE ORGANIZACYJNE
Godziny otwarcia przedszkola
6.00 - 17.00
Liczba wychowanków: 130 w tym 29 dzieci z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego.Liczba nauczycieli:18 w tym nauczyciele o dodatkowych specjalnościach: nauczyciel gimnastyki korekcyjnej, oligofrenopedagodzy, surdopedagog, neurologopeda, psycholog, logopedzi, fizjoterapeuta, terapeuci SI.
Liczba oddziałów przedszkolnych :
3-latki - 1 oddział
3 - 4 latki - 1 oddział integracyjny
4-5 latki - 1 oddział integracyjny
5 latki- 1 oddział integracyjny
6-latki - 1 oddział integracyjny
5 - 6-latki - 1 oddział
Przedszkole posiada:
- ogród przedszkolny wyposażony w sprzęty przeznaczone do zabaw
- szatnię
- pomieszczenia sanitarne dostosowane do dzieci
- 4 pokoje do pracy indywidualnej z dziećmi w tym 3 gabinety terapeutyczne (logopedyczny, biofeedback. indywidualnej stymulacji słuchu) wyposażone w specjalistyczny sprzęt do diagnozy i terapii
- salę do prowadzenia ćwiczeń z zakresu integracji sensorycznej
- salę do prowadzenia zajęć plastycznych
- salę do prowadzenia terapii pedagogiczno-psychologicznej
- kuchnię i zaplecze kuchenne
- pokój intendenta
Nowoczesne środki dydaktyczne:
- komputery z oprogramowaniem specjalistycznym do diagnozy i terapii mowy oraz do przesiewowego badania słuchu i wzroku dziecka
- sprzęt nagłaśniający, radiomagnetofony z CD oraz mikrofony
- rzutnik do piktogramów
- odtwarzacz multimedialny
- monitory multimedialne
PERSONEL NASZEGO PRZEDSZKOLA
W naszej placówce mamy zatrudniony cały "sztab" specjalistów. Zespół naszej placówki tworzą nauczyciele prowadzący grupy oraz specjaliści: logopeda, nauczyciele wspomagający (pedagodzy specjalni), instruktor gimnastyki, rehabilitant ruchowy. Nauczyciele wspomagający - w grupach integracyjnych dostarczają fachowej pomocy dzieciom z zaburzeniami rozwoju, podczas pracy grupowej i w terapiach indywidualnych. Konsultują wszystkie diagnozy i współpracują ściśle z innymi specjalistami (podział pracy i dobór ćwiczeń). Opracowują indywidualne programy pracy dla dzieci, uczestniczą w rozmowach z rodzicami, przygotowują, w razie potrzeby zestawy ćwiczeń dla dzieci do pracy w domu. Praca logopedy polega m.in. na przeprowadzeniu badań przesiewowych we wszystkich grupach wiekowych, prowadzeniu terapii indywidualnej z dziećmi wytypowanymi do zajęć oraz objęciu profilaktycznym programem wszystkich dzieci. Instruktor gimnastyki prowadzi zajęcia ogólnorozwojowe dla dzieci. Rehabilitant ruchowy prowadzi indywidualne zajęcia dla dzieci. Efekty pracy instruktora są zauważalne w pracy z dziećmi, zarówno przez nauczycieli, jak i specjalistów (zmiana napięcia mięśni, przełamywanie strachu, sprawność dużych mięśni). Mamy również stały kontakt z psychologami z najbliższych
i specjalistycznych poradni.
PEDAGODZY
Dyrektor: mgr Celina Piwowarczyk - pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, pedagogika specjalna - terapeutyczna, logopedia, zarządzanie i organizacja oświaty, Trener Biofeedback EEG I stopnia, nauczyciel dyplomowany
W - ce dyrektor: mgr Ewa Pacanek - wychowanie przedszkolne, pedagogika opiekuńczo-wychowawcza, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, logopedia, Trener Biofeedback EEG I stopnia nauczyciel dyplomowany
Nasi nauczyciele to wykwalifikowana i twórcza kadra:
mgr Grażyna Billewicz -nauczanie początkowe, logopedia, neurologopedia, psychologia, coaching, oligofrenopedagogika, zarządzanie i organizacja oświaty, terapeuta SI, terapeuta Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena, nauczyciel dyplomowany
dr Danuta Baraniewicz - pedagogika specjalna – oligofrenopedagogika, edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, studia
z zakresu metodyki pracy korekcyjno-wyrównawczej, wykładowca na wyższej uczelni, nauczyciel dyplomowany
mgr Kinga Broda - pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, język angielski w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, nauczyciel kontraktowy
mgr Małgorzata Drewnik - nauczanie początkowe, surdopedagogika, pedagogika przedszkolna z rytmiką, terapeuta SI, terapeuta Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena, kinezjologia edukacyjna, ruch rozwijający W. Sherborne, Trener Biofeedback EEG I stopnia, nauczyciel dyplomowany
mgr Paulina Duda - pedagogika specjalna - edukacja i rehabilitacja uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (oligofrenopedagogika); pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna; pedagogika resocjalizacyjna z interwencją kryzysową; nauczyciel kontraktowy
mgr Anna Kuczyńska - historia, integracja europejska, oligofrenopedagogika, gimnastyka korekcyjna, edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, nauczyciel dyplomowany
mgr Monika Macheta - wychowanie przedszkolne, pedagogika religijna i katechetyka, pedagogika społeczno - opiekuńcza, pedagogika przedszkolna z zarządzaniem przedszkolem, nauczyciel mianowany
mgr Magdalena Michno - pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, język angielski w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej klasy I-III + certyfikat General Pearson Test of English (PTE), nauczyciel mianowany
mgr Dominika Rerak - filologia rosyjska, wychowanie przedszkolne z zarządzaniem przedszkolem, język angielski w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej, nauczyciel dyplomowany
mgr Urszula Rzepecka - wychowanie przedszkolne, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, terapeuta SI, kinezjologia edukacyjna, nauczyciel dyplomowany
mgr Anna Serafin-Piskor - wychowanie przedszkolne, logopedia, oligofrenopedagogika, zarządzanie i organizacja oświaty, trener VIT, ruch rozwijający W. Sherborne nauczyciel dyplomowany
mgr Justyna Skierlik - pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, pedagogika specjalna- terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna, nauczyciel mianowany
mgr Magdalena Skonieczna - zarządzanie i marketing, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, pedagogika specjalna, oligofrenopedagogika, nauczyciel mianowany
mgr Beata Skucha-Skrzyńska - wychowanie przedszkolne, zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna z logopedią, pedagogika rewalidacyjna-oligofrenopedagogika, terapeuta SI, terapeuta Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena, ruch rozwijający; W. Sherborne, Trener Biofeedback EEG I stopnia, wykładowca na studiach podyplomowych dla nauczycieli, nauczyciel dyplomowany
mgr Kinga Stachel-Kaczor - wychowanie przedszkolne i opieka nad dzieckiem, terapia i rewalidacja indywidualna, wczesna interwencja logopedyczna i wczesne wspomaganie rozwoju, Trener Biofeedback EEG I stopnia, terapeuta SI, nauczyciel mianowany
mgr Iwona Wilk - wychowanie przedszkolne, pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna, terapeuta SI, język angielski w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej; nauczyciel dyplomowany
mgr Renata Zegarmistrz - oligofrenopedagogika, pomoc pedagogiczno-psychologiczna, terapeuta SI, ruch rozwijający W. Sherborne, komunikacja alternatywna MAKATON, Trener Biofeedback EEG I stopnia - nauczyciel dyplomowany
mgr Wioleta Zwierzyńska - pedagogika specjalna- terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna; pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna; pedagogika społeczno - opiekuńcza z pedagogiką szkolną; edukacja zdrowotna i profilaktyka uzależnień; nauczyciel kontraktowy
mgr Maria Jędrzejewska- wychowanie przedszkolne, nauczyciel dyplomowany
Wspomagają nas także:
mgr Ewelina Bieniek-Lorek - psycholog (PPP nr 4)
mgr Iwona Majerska-Dybał - nauczyciel gimnastyki korekcyjnej, terapeuta SI
mgr Anna Froń - logopeda, psycholog, terapeuta SI (PPP nr 4)
mgr Ksenia Białek - rehabilitant, terapeuta SI, trener biofeedback EEG
PERSONEL POMOCNICZY
Ciężadło Ryszard
Duśko Katarzyna
Dybowska Paulina
Ekstowicz Jolanta
Kaczmarska Małgorzata
Kolasa Małgorzata
Mazurkiewicz Renata
Moskal Sylwia
Panek Klaudia
Raczyńska Danuta
Serwańska Barbara
Sieja Elżbieta
Surmiak Maria
Taff Magdalena
Zych Małgorzata
20.12.2017 r. z żalem pożegnaliśmy Naszą Drogą Koleżankę Joasię
- wspaniałego pedagoga oraz przyjaciela dzieci i rodziców.
Na zawsze pozostanie w naszych sercach i pamięci
przyjaciele z Samorządowego Przedszkola nr 104
Nauczyciele prócz wykształcenia kierunkowego posiadają wiele dodatkowych specjalności. Nieustannie szkolą się i rozwijają. Często biorą udział w kursach, szkoleniach i warsztatach rozwijających ich umiejętności zawodowe (np. kinezjologia edukacyjna, integracja sensomotoryczna, KLANZA, kursy organizowane przez Polskie Towarzystwo C.Orffa, elementy pedagogiki M.Montessori, logorytmika, gimnastyka korekcyjna, ruch rozwijający W. Sherborne), SI, Stymulacji Słuchu Johansena, Biofeedback EEG; Wiadomości i umiejętności tam zdobyte nauczyciele stosują w praktyce tworząc nie tylko ciekawe zajęcia dla dzieci, ale i opracowując własne programy pracy, innowacje, projekty edukacyjne.
W dorobku naszego Przedszkola mamy:
- Program Wychowawczy Samorządowego Przedszkola Nr 104 im. „Małego Księcia” w Krakowie os. Hutnicze 14 - Urszula Brach
- Program Pracy Wychowawczo-dydaktycznej oddziału integracyjnego "Świat bez tajemnic" - Bronisława Drewnik, Ewa Pacanek
- Ogólny program profilaktyki i reedukacji zaburzeń mowy u dzieci w wieku przedszkolnym - Ewelina Drozd
- Program pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu – oddział dzieci młodszych - Agnieszka Knapik
- Program adaptacji dziecka w przedszkolu - Agnieszka Knapik
- Program "W świecie emocji" - Renata Zegarmistrz
- Indywidualne programy nauczania dla dzieci z różnorodnymi problemami: Beata Skucha-Skrzyńska, Anna Serafin - Piskor, Renata Zegarmistrz, Anna Kuczyńska
- Innowację pedagogiczną: "Sowa mądra głowa - edukacja matematyczna" - B. Skucha -Skrzyńska, U. Rzepecka; "Wesołe środy muzyczne przygody - zajęcia muzyczno - ruchowe" E. Pacanek, R. Zegarmistrz; "Kolorowe czwartki - warsztaty plastyczne" - I. Wilk, J. Trzeciak; "Samodzielnie przygotowuję lepiej mi smakuje" - B. Drewnik, A. Serafin - Piskor, M. Jędrzejewska; "Ćwiczenia buzi i języka" - zabawy logopedyczne - G. Billewicz
- Koncepcję Rozwoju Placówki na lata 2007 - 2020 - C. Piwowarczyk
- Projekt Edukacyjny: "Zdrowo jem, zdrowo rosnę" - B. Drewnik, B. Skucha - Skrzyńska, C. Piwowarczyk
- Projekt Edukacyjny "Twórczość Przedszkolaków" - C. Piwowarczyk współautor z Dyrektorami Nowohuckich Przedszkoli
- Projekt Edukacyjny "Teatr Mamy i Taty" - J. Trzeciak, C. Piwowarczyk
Potrafimy również dzielić się swoją wiedzą i umiejętnościami. Piszemy artykuły do "Wychowania w przedszkolu" ( B. Skucha - Skrzyńska, B. Drewnik), "Bliżej przedszkola" ( B. Drewnik, B. Skucha - Skrzyńska, C. Piwowarczyk), " Wychowawcy" miesięcznika katolickiego ( B. Skucha - Skrzyńska, B. Drewnik), "Twórczego nauczyciela" (B. Skucha - Skrzyńska); publikacje konferencyjne -“Przedszkolne wychowanie do wartości – dziecko wobec wartości” - B. Drewnik, C. Piwowarczyk. Ukazały się również ksiązkowe pulikacje - G. Billewicz "Kwestionariusz rozwoju mowy". Prowadzimy warsztaty dla innych nauczycieli i dla rodziców. Gościmy w swojej placówce również studentów. Nasze przedszkole brało udział w projekcie „Praktyka najlepszym nauczycielem”. - koordynatorami projektu były panie: B. Drewnik i B. Skucha - Skrzyńska. W każdym roku w naszym przedszkolu "uczą się"studenci m.in. z UP w Krakowie. Odbywanie praktyk w naszej placówce ma dla nas duże znaczenie. Jest wyróżnieniem, docenieniem wysoko wykwalifikowanej kadry pedagogicznej, a przede wszystkim daje nam poczucie satysfakcji z przekazania wiedzy i doświadczenia przyszłym nauczycielom.
NAGRODY, ODZNACZENIA NAUCZYCIELI
NAGRODĘ PREZYDNTA MIASTA KRAKOWA OTRZYMALI:
C. Piwowarczyk, U. Rzepecka, I. Wilk, M. Jędrzejewska, R. Zegarmistrz, B. Skucha - Skrzyńska, B. Drewnik, E. Pacanek, A. Serafin - Piskor, G. Billewicz, K. Stachel-Kaczor, D. Rerak, D. Baraniewicz
MEDAL KOMISJI EDUKACJI NARODOWEJ OTRZYMALI:
C. Piwowarczyk, B. Skucha - Skrzyńska, B. Drewnik, G. Billewicz, E. Pacanek, U. Rzepecka
PROGRAMY, METODY PRACY Z DZIEĆMI
W NASZEJ PLACÓWCE JEST REALIZOWANA KONCEPCJA ROZWOJU PRZEDSZKOLA
REALIZACJA KONCEPCJI PRACY PRZEDSZKOLA OPIERA SIĘ NA:
- Programie wychowawczym
- Programie profilaktycznym
- Programie adaptacyjnym
- Programie rozwoju
- Rocznym planie pracy
Praca wychowawczo-dydaktyczna planowana jest zgodnie z podstawą programową wychowania przedszkolnego. W przedszkolu realizowany jest Program wychowania przedszkolnego E. Tokarskiej i J. Kopały – wyd. PWN. Program wychowania przedszkolnego dla dzieci 3–6-letnich umożliwia realizację treści i określa umiejętności dziecka 3-, 4-, 5- i 6-letniego, opisanych w aktualnej podstawie programowej (Rozporządzenie MEN z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U z 2016 r., poz. 895).
Dodatkowo w naszej placówce nauczyciele realizują następujące programy
- Wychowanie do wartości E. Chmielewskiej w ramach współpracy z IDMJP2 w Krakowie
- Kubusiowi przyjaciele natury - program ekologiczny
- Czyste powietrze wokół nas - program antynikotynowy
- Akademia Aquafresh - edukacja zdrowotna - higiena jamy ustnej
- Mamo tato wolę wodę - program propagujący zdrowy styl życia oraz przybliżający znaczenie wody w życiu człowieka
PONADTO PRZEDSZKOLE POSIADA LICZNE CERTYFIKATY JAKOŚCI:
- PRZEDSZKOLE PROMUJĄCE ZDROWIE
- SZKOŁA ODKRYWCÓW TALENTÓW
- PRZEDSZKOLE W RUCHU
- CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
- PLACÓWKA UCZESTNICZY W PROJEKCIE WSPÓŁFINANSOWANYM Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO
- TRZY RAZY Z RZĘDU ZDOBYLIŚMY I MIEJSCE W KONKURSIE EDUEKO EKOLOGICZNE PRZEDSZKOLE
WSPÓŁPRACUJEMY Z RÓŻNYMI INSTYTUCJAMI:
- FUNDACJĄ ROSA
- STOWARZYSZENIEM BĄDŹCIE Z NAMI
- RADĄ DZIELNICY XVIII
- MŁODZIEŻOWYM DOMEM KULTURY NA OS. GÓRALI
- NCK-iem
- PPP NR 4 NA OS. SZKOLNYM
- BIBLIOTEKĄ PUBLICZNĄ NA OS. STALOWYM
- POBLISKIMI SZKOŁAMI PODSTAWOWYMI, nr: 100, 88, 80, 73
ORGAN PROWADZĄCY I NADZORUJĄCY PRZEDSZKOLE:
MIASTO I GMINA KRAKÓW
Pl. Wszystkich Świętych 3/4
31-004 Kraków
KURATORIUM OŚWIATY I WYCHOWANIA W KRAKOWIE
Ujastek 1, 31-752 Kraków
METODY PRACY Z DZIEĆMI
Nasi nauczyciele odważnie korzystają z nowatorskich pomysłów edukacyjnych zwracając uwagę na zróżnicowanie metodyczne uzależnione od charakterystyki konkretnej grupy. Stosują miedzy innymi: sposoby pracy wg M. Montessori, Aktywne słuchanie muzyki, zabawy wg C. Orffa, Kinezjologię Edukacyjną, Edukację Przez Ruch, Integrację Sensoryczną, Ruch Rozwijający W. Sherborne; Edukację matematyczną wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej. Prowadzą: zajęcia z całą grupą, w małych zespołach, zajęcia kompensacyjno - wyrównawcze i indywidualne. Pamiętają, że aby uzyskać efekt należy stosować metodę konsekwentnie i przez dłuższy czas. Przywiązują dużą uwagę wszystkim dzieciom (prowadzą zajęcia kompensacyjno - wyrównawcze i dostosowują program do dzieci wykazujących zdolności w różnych dziedzinach). Taka praca daje korzyści: integrację sensoryczną, integrację motoryczną, zaciekawienie dzieci a co z tym idzie większą skuteczność oddziaływania, wzrost tolerancji. Nagroda to efekty ich pracy, które często przerastają najśmielsze oczekiwania
O naszym przedszkolu...