MOTYLKI
MOTYLKI
Temat tygodnia: „W zdrowym ciele , zdrowy duch ‘’ .
Ćwiczenia poranne wykonywane każdego dnia tygodnia: „Ruch to zdrowie”
„Z góry do dołu” – rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.
Dzieci dobierają się w pary. Każda z osób trzyma jeden koniec wstążki lub szalika.
Piłkę kładziemy na środku. Dzieci przetaczają ją sobie, unosząc jeden koniec szalika
i obniżając drugi koniec tak, aby piłka nie wypadła.
„Zwierzątka”– zabawa skoczna. Dzieci wymyślają, w jakie skaczące zwierzę się zamieniają.
Na dźwięk instrumentu( tamburyn, grzechotka lub dzwoneczek) odgrywają wybraną role,
np. żaby skaczą, podpierając się rękami, zając skacze przykucając z rękami na głowie,
kangur wykonuje długie skoki obunóż.
Wtorek
Proponowane działania:
*Wprowadzenie do tematu tygodnia : przeczytanie wiersza I. Salach pt : „Czyste ręce’’
„CZYSTE RĘCE" I. Salach
Dziś od rana plusk w łazience.
To Krasnale myją ręce.
Najpierw w wodzie opłukują,
potem mydłem nasmarują.
Znowu woda - istny cud.
W umywalkę pup -puk -puk.
Jeszcze tylko kran zakręcę
i już czyste mamy ręce.
*Rozmowa na temat przeczytanego utworu :
- Kto mył rączki ?
- Jakie dźwięki dobiegały z łazienki ?
- Co potrzebowały Krasnale do umycia rąk?
- Co to jest HIGIENA ?
- Dlaczego tak ważne jest mycie rączek ?
- Czy woda jest ważna w życiu człowieka?
- Czy tylko dla ludzi ?....
*Wysłuchanie piosenki pt „Higiena”
Źródło : Higiena - Piosenki dla dzieci bajubaju.tv – YouTube zobacz
Uświadomienie dzieciom konieczności dbania o higienę oraz własne zdrowie
i bezpieczeństwo. Zabawy ruchowe ( naśladowcze ) przy piosence.
*„Co dla zdrowia dobre jest?” – pogadanka na temat tego, co jest dobre dla naszego zdrowi
Zachęcamy dzieci do udziału w dyskusji na temat tego, co ich zdaniem jest zdrowe i zalecane
do spożywania, a które produkty nie są zdrowe i nie powinno się ich spożywać .
(karta pracy 5) , Dlaczego ząbki się psują?
Zabawa muzyczno-ruchowa „Ręce do góry” – piosenka pokazywanka .
Dzieci uczą się słów jednocześnie z pokazywanymi przez Małpkę gestami.
W miarę opanowywania ruchów, można wykonać układ coraz szybciej.
Źródło: Małgorzata Kosik (DJ MIKI) - Ręce do góry - YouTube zobacz
*Szachy - Szachy dla chętnych– ODSYŁAMY WAS DO ZAKŁADKI SZACHY
Środa
Proponowane działani
*Rozwiązywanie zagadek związanych z higieną osobistą :
Przyjemnie pachnie, ładnie się pieni
A brudne ręce w czyste zamieni (mydło)
Wiszę w łazience,
wycierasz mną ręce (ręcznik)
Odkręcasz go w łazience, to wielka wygoda
Zaraz umyjesz ręce, już czysta leci woda. (kran)
**Wysłuchaj piosenkę pt: „Przegoń Wirusa”
Źródło : Śpiewające Brzdące - Przegoń wirusa - Piosenki dla dzieci - YouTube
- Co to jest wirus, jak myślicie ?
- W jaki sposób można ustrzec się przed wirusem ?
Jakie działania możemy podjąć w tym kierunku ?
( wyjaśnienie znaczenia wyrażenia „ W zdrowym ciele, zdrowy duch ‘’ )
*Co robią dzieci , by były zdrowe ? (karta pracy 3 i 4 )
Kreatywna twórczość dzieci :
*„ Wirus ”- praca plastyczna wykonana dowolną techniką ( farby, kredki, plastelina …)
Jak wyobrażasz sobie wirusa?, Jak może wyglądać według ciebie ?
Wykonaną pracę możesz przesłać , z pomocą Rodzica, na pocztę motylków.
Gimnastyka – ODSYŁAMY WAS DO ZAKŁADKI: GIMNASTYKA KOREKCYJNA
DODATKOWA PROPOZYCJA:
ZABAWA TANECZNA Z PANEM PIOTREM - ZOBACZ I TAŃCZ
Czwartek
Proponowane działania:
*Język angielski - ODSYŁAMY WAS DO ZAKŁADKI: JĘZYK ANGIELSKI
*Słuchaj i rób – zabawa matematyczna w przestrzeni. Utrwalenie kierunków, przeliczanie liczebników
porządkowych w zakresie 10. Osoba dorosła prosi dzieci aby wykonały wskazane czynności,
naśladując ruchy. Dla ułatwienia dzieci mogą założyć na lewą rękę opaskę bądź kolorową gumkę.
Mówimy : Idziemy 7 kroków do przodu; Teraz 3 kroki w lewo; Teraz 4 kroki do tyłu
Prawą ręką dotykamy lewego kolana; Lewym kolanem dotykamy ziemi itp.
Piątek
Proponowane działania:
* „Cebulka i Buraczek” – popularna zabawa ze śpiewem.
* C – jak CEBULA ,utrwalenie obrazu graficznego literki; (karta pracy1 i 2)
*Jak wygląda cebulka ?- dzieci opisują kolor, zapach i kształt warzywa. Dotykają , wąchają.
*Czego potrzebuje cebula by rosnąć ?- omówienie warunków potrzebnych do wzrostu rośliny.
*Zabawa badawcza „Szczypior” – dzieci wspólnie z osobą dorosłą, przygotowują hodowlę szczypiorku.
Każdy, do swojego słoiczka nalewa trochę wody, w której zanurza cebulkę.
Tak przygotowane pojemniki dzieci układają na parapecie, należy dziecku wyjaśnić,
że każdego dnia będzie tam w swoim tempie wyrastał szczypiorek i za około tydzień powinien być gotowy do spożycia.