Kontakt
Samorządowe Przedszkole nr 104 im.Małego Księcia

MOTYLKI

MOTYLKI 

Temat tygodnia:  „W zdrowym ciele , zdrowy duch ‘’ .

Ćwiczenia poranne wykonywane każdego dnia tygodnia: „Ruch to zdrowie”

„Z góry do dołu” – rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej.

Dzieci dobierają się w pary. Każda z osób trzyma jeden koniec wstążki lub  szalika.

Piłkę kładziemy na środku. Dzieci przetaczają ją sobie, unosząc jeden koniec szalika

i obniżając drugi koniec tak, aby piłka nie wypadła.

„Zwierzątka”– zabawa skoczna. Dzieci wymyślają, w jakie skaczące zwierzę się zamieniają.

Na dźwięk instrumentu( tamburyn, grzechotka lub dzwoneczek) odgrywają wybraną role,

np. żaby skaczą, podpierając się rękami, zając skacze przykucając z rękami na głowie,

kangur wykonuje długie skoki obunóż.


Wtorek          

Proponowane działania:

*Wprowadzenie do tematu tygodnia : przeczytanie wiersza I. Salach pt : Czyste ręce’

„CZYSTE RĘCE" I. Salach
Dziś od rana plusk w łazience. 
To Krasnale myją ręce. 
Najpierw w wodzie opłukują, 
potem mydłem nasmarują. 
Znowu woda - istny cud. 
W umywalkę pup -puk -puk. 
Jeszcze tylko kran zakręcę 
i już czyste mamy ręce.  

*Rozmowa na temat przeczytanego utworu :

-  Kto mył rączki ?

-  Jakie dźwięki dobiegały z łazienki ?

 - Co potrzebowały Krasnale do umycia rąk?

-  Co to jest HIGIENA ?  

-  Dlaczego tak ważne jest mycie rączek ?

 -  Czy woda jest ważna w życiu człowieka?   

-  Czy tylko dla ludzi ?....

*Wysłuchanie piosenki pt Higiena  

 Źródło : Higiena - Piosenki dla dzieci bajubaju.tv – YouTube zobacz

Uświadomienie dzieciom konieczności dbania o higienę oraz własne zdrowie

i  bezpieczeństwo. Zabawy ruchowe ( naśladowcze ) przy piosence.

*„Co dla zdrowia dobre jest?” – pogadanka na temat tego, co jest dobre dla  naszego zdrowi

Zachęcamy dzieci do udziału w dyskusji na temat tego, co ich zdaniem jest zdrowe i zalecane

do spożywania, a które produkty nie są zdrowe i nie  powinno się ich spożywać .

(karta pracy 5) , Dlaczego ząbki się psują? 

Zabawa muzyczno-ruchowa  Ręce do góry – piosenka  pokazywanka .

Dzieci uczą się słów jednocześnie z pokazywanymi przez Małpkę gestami. 

W miarę opanowywania ruchów, można wykonać układ coraz szybciej.

Źródło: Małgorzata Kosik (DJ MIKI) - Ręce do góry - YouTube zobacz

*Szachy  - Szachy dla chętnych– ODSYŁAMY WAS DO ZAKŁADKI SZACHY


Środa 

Proponowane działani

*Rozwiązywanie zagadek związanych z higieną osobistą :  

Przyjemnie pachnie, ładnie się pieni
A brudne ręce w czyste zamieni (mydło)

Wiszę w łazience,
wycierasz mną ręce (ręcznik)

Odkręcasz go w łazience, to wielka wygoda

Zaraz umyjesz ręce, już czysta leci woda. (kran)

**Wysłuchaj piosenkę pt: „Przegoń Wirusa”

Źródło : Śpiewające Brzdące - Przegoń wirusa - Piosenki dla dzieci - YouTube

zobacz          

 - Co to jest wirus, jak myślicie ? 

 - W jaki sposób można ustrzec się przed wirusem ?   

Jakie działania możemy podjąć w tym kierunku ?  

( wyjaśnienie znaczenia wyrażenia „ W zdrowym ciele, zdrowy duch ‘’ )

*Co robią dzieci , by były zdrowe ? (karta pracy 3 i 4 )  

Kreatywna twórczość dzieci :

*„ Wirus - praca plastyczna wykonana dowolną techniką ( farby, kredki, plastelina …)

Jak wyobrażasz sobie wirusa?, Jak może wyglądać według ciebie ?

Wykonaną pracę  możesz przesłać , z  pomocą Rodzica, na pocztę motylków.

Gimnastyka – ODSYŁAMY WAS DO ZAKŁADKI: GIMNASTYKA KOREKCYJNA


DODATKOWA PROPOZYCJA:

ZABAWA TANECZNA Z PANEM PIOTREM - ZOBACZ I TAŃCZ


Czwartek      

Proponowane działania:

*Język angielski - ODSYŁAMY WAS DO ZAKŁADKI: JĘZYK ANGIELSKI

*Słuchaj i róbzabawa matematyczna w przestrzeni. Utrwalenie kierunków, przeliczanie liczebników

porządkowych w zakresie 10. Osoba dorosła prosi dzieci aby wykonały wskazane czynności,

naśladując ruchy. Dla ułatwienia dzieci mogą założyć na lewą rękę opaskę bądź kolorową gumkę.

Mówimy : Idziemy 7 kroków do przodu; Teraz 3 kroki w lewo; Teraz 4 kroki do tyłu

Prawą ręką dotykamy lewego kolana; Lewym kolanem dotykamy ziemi itp.


Piątek

Proponowane działania:

* „Cebulka i Buraczek – popularna zabawa ze śpiewem.

* C – jak  CEBULA ,utrwalenie obrazu graficznego literki; (karta pracy1 i 2 

*Jak wygląda cebulka ?- dzieci opisują kolor, zapach i kształt warzywa. Dotykają , wąchają.  

*Czego potrzebuje cebula by rosnąć ?- omówienie warunków potrzebnych do wzrostu rośliny.  

*Zabawa badawcza „Szczypior” – dzieci wspólnie z osobą dorosłą, przygotowują hodowlę szczypiorku.

Każdy, do swojego słoiczka nalewa trochę wody, w której zanurza cebulkę.

Tak przygotowane pojemniki dzieci układają na parapecie, należy dziecku wyjaśnić,

że każdego dnia będzie tam w swoim tempie wyrastał szczypiorek i za około tydzień powinien być gotowy do spożycia.