Kontakt
Samorządowe Przedszkole nr 104 im.Małego Księcia

Pszczółki

PSZCZÓŁKI

Temat tygodnia: DBAMY O PRZYRODĘ (20-24.04.2020)

Ćwiczenia poranne wykonywane każdego dnia tygodnia.

Ćwiczenie w pozycji wyprostowanej- Dziecko ustawione przodem, wykonuje skłony,

następnie, wymachy jak przy pływaniu żabką. Pochyla tułów do przodu, robiąc wymachy w przód,

naprzemiennie raz jedną ręką, raz drugą – jak przy pływaniu kraulem.

Pajacyki- dziecko w podskokach wykonuje pajacyki.

Ćwiczenie mięśni brzucha- Dziecko leży na brzuchu i trzyma w dłoniach ściereczkę. Następnie unosi ją jak najwyżej,

po czym wraca na chwilę do pozycji wyjściowej. Powtarza ćwiczenie.

Ćwiczenie mięśni nóg- Dziecko rozkłada przed sobą ściereczkę, po czym przeskakuje przez nią obunóż.

Powtarza ćwiczenie.

Zabawa ruchowa z elementem celowania- Dziecko rzuca np. małą piłeczką lub kulką z papieru

do kosza ustawionego na podłodze. Przy kolejnych powtórzeniach należy zwiększać odległość.

Ćwiczenie zapobiegające płaskostopiu- Dziecko siada na dywanie, podpierając się rękami,

palcami stóp chwyta ściereczkę, unosi ją w górę i puszcza na podłogę. Zmienia nogę i wykonuje ćwiczenie kilka razy.

Ćwiczenie relaksacyjne- Dziecko kładzie się na dywanie, a ściereczkę układa na klatce piersiowej i odpoczywa przez chwilę.


Poniedziałek  20.04.2020

Proponowane działania:

Wprowadzenie do tematu tygodnia – „Segregujemy śmieci”

Segregowanie klocków według jednej cechy (kolor, wielkość, rodzaj). Do zabawy wykorzystać można

klocki różnego rodzaju. Dzieci mogą segregować je według wielkości (małe-duże-średnie), koloru lub rodzaju.

Dzieci porównują liczebność klocków, szacują, których klocków jest mniej, a których więcej.

Na koniec tworzą budowle z  klocków wybranego rodzaju.  

 

*„Zagadka”- B. Szelągowska „Śmieci

O porządek trzeba dbać,

Wiedzą o tym także dzieci.

Do odpowiednich worków

Każdy wrzuca ………….. (śmieci).

*Słuchanie opowiadania E. Stadmuller „Smok Sergiusz”

Smok Sergiusz był niezwykle sympatycznym bajkowym smokiem. Uwielbiał bawić się tym,

co inni uważali za śmieci. Kartonowe pudełka zamieniał w domki dla lalek, albo rycerskie zamki.

Plastikowe butelki oklejał błyszczącą folią i wykorzystywał jako wieże, albo robił z nich rakiety.

Kolorowe zakrętki z radością ustawiał jako pionki w grach planszowych, które sam wymyślał.

Z puszek robił grzechotki, ze starych rękawiczek- maskotki…Nigdy się nie nudził.

Zazwyczaj chodził uśmiechnięty, a gdy wpadał na jakiś kolejny zwariowany pomysł- podskakiwał z radości.

Jednego Sergiusz nie mógł zrozumieć. Gdy widział powyrzucane byle gdzie papierowe torebki,

puszki czy reklamówki, w jego oczach pojawiał się smutek.

- Czemu ludzie wyrzucają takie wspaniałe zabawki?- rozmyślał- jeśli już nie chcą się nimi bawić,

to przecież są pojemniki na papier, metal czy szkło. Na pewno ktoś wie, jak takie skarby wykorzystać…

O, znów ktoś pomylił trawnik ze śmietnikiem i park nie jest już taki ładny jak był.

Czy naprawdę tak trudno trafić papierkiem do kosza?

- Czy myślisz o tym samym co ja? – spytała senna wróżka Gwiazduszka,

która pojawiła się nie wiadomo skąd i przysiadła obok smoka, na parkowej ławeczce.

Sergiusz spojrzał na porozrzucane wszędzie śmieci i westchnął ciężko.

- Wymyśl jakąś zabawę, która nauczy wrzucania papierków do kosza- zaproponowała

Gwiazduszka- a ja postaram się, aby ten pomysł przyśnił się jakiemuś dziecku.

- Spróbujmy- zgodził się smok.

- Tato, tato!- zawołał Olek, gdy tylko otworzył oczy.- Śniło mi się, że wygrałem wielki turniej.

- Rycerski?- zainteresował się tata.

- Jasne, że rycerski- kiwnął głową Olek.- Miałem na sobie srebrną zbroję,

hełm z pióropuszem i walczyłem…ze śmieciami.

- Z czym?- oczy taty zrobiły się okrągłe ze zdumienia.

- Te śmieci chciały zasypać cały świat, a ja im na to nie pozwoliłem-

oświadczył dumnie rycerz z przedszkolnej grupy Tygrysków.

- Jestem z Ciebie dumny- oświadczył tata i uścisnął Olkowi rękę.

- Ten bałagan na trawnikach to rzeczywiście problem- rozmyślał, jadąc do pracy.-

Akurat projektował nową szkołę, a jego kolega- architekt krajobrazu- głowił się nad tym,

jak urządzić plac zabaw dla przedszkolaków i park pełen atrakcji sportowych dla starszych dzieci.

- Tylko pamiętaj o koszach na śmieci- przypomniał mu tata, kiedy tylko wszedł do biura.

Pan Zbyszek kiwnął głową i po paru godzinach przyniósł gotowe szkice.

Kosze w kształcie smoków, rakiet, wież fantastycznie pasowały do sportowych boisk i huśtawek.

- Niech dorosłych uczą dzieci, gdzie wyrzucać trzeba śmieci- podsumował jego prace tata.

*Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania:

- Co lubi robić smok Sergiusz?

- Co smuciło smoka?

- Jaki sen miał Olek?

- Dlaczego należy wyrzucać śmieci do kosza?

- W jaki sposób możemy chronić przyrodę?

*Przyjrzyj się ilustracji i powiedz, co na niej widzisz.

Wymień jakie śmieci wyrzucamy do poszczególnych koszy na śmieci.

Źródło: https://www.dom-ludowy.pl/segregacja-odpadow-2019/

*Zabawa dydaktyczna:

Potrzebne będą: kolorowe worki na śmieci: niebieski, żółty, zielony, brązowy, czarny lub pudełka

kartonowe z przyklejonymi kwadratami w kolorach: żółtym, niebieskim,

zielonym, brązowym, czarnym, różnego rodzaju śmieci.

Rodzic rozkłada na podłodze śmieci i prosi dziecko o pomoc w ich posegregowaniu

do odpowiednich worków. Rodzic prezentuje 5 kolorowych worków (pudełek), mówi i pokazuje,

co należy wkładać do którego koloru. Kolor niebieski- papier, zielony-szkło, żółty-metal i plastik,

brązowy- odpady biodegradowalne, czarny-odpady zmieszane.

Dziecko po kolei podnosi jeden ze śmieci i mówi do jakiego worka(pudełka) trzeba go włożyć.

Rodzic pomaga jeśli odpowiedź dziecka jest błędna.

Inną alternatywą zabawy jest użycie kartek papieru o danym kolorze worka i obrazków np. wyciętych z gazet.

Dziecko kładzie danym obrazek np. skórki z banana na brązowej kartce papieru,

która symbolizuje worek na bioodpady. Lub można wspólnie z dzieckiem wyciąć

kosze na odpady z kolorowych kartek papieru.

*Wykonanie czapki z gazety techniką origami

Potrzebna będzie gazeta.

Dziecko składa czapkę z gazety wraz z rodzicem:

- Złożenie kartki na pół,

- odwrócenie linii złożenia do góry,

- złożenie górnych rogów z obu stron do linii środka,

- zgięcie dolnej linii ku górze,

- odwrócenie kartki i ponowne zgięcie dolnej linii ku górze.

*GimnastykaODSYŁAMY WAS DO ZAKŁADKI: GIMNASTYKA KOREKCYJNA


Wtorek   21.04.2020       

Proponowane działania:

*Piosenka „Nasza planeta”

Nasza planeta wzywa nas,

Na ziemi misje zacząć czas,

Wołamy głośno

Pomoc potrzebna ziemi jest.

Trzeba nam zieleni, czystej atmosfery

Segregacji śmieci pomogą w tym dzieci.

Ekologiczna misja trwa,

Sadzimy drzewa gdzie się da,

Wołamy głośno sos,

Pomoc potrzebna ziemi jest.

Trzeba nam zieleni, czystej atmosfery.

Segregacji śmieci pomogą w tym dzieci x2.

 

*Bajka dla dzieci „Oszczędzaj wodę”

Rozmowa kierowana:

- W jaki sposób możemy zadbać o naszą planetę?

- Jak myślisz, dlaczego do rzek płynie brudna woda?

- Dlaczego w rzekach jest coraz mniej rybek?

- Dlaczego tak ważne jest, żeby woda wokół nas była czysta

*Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem wody

Potrzebne będą: słomka, miseczka z wodą

Dziecko siada przy stole, na którym jest przygotowana przez rodzica  miseczka z wodą i słomka.

Dziecko próbuje zrobić falę na wodzie (dmucha delikatnie na powierzchnię wody)

lub puszcza bąbelki (zanurza słomkę i dmucha w nią).

*Dlaczego zwierzęta potrzebują wody?

*Mój wymarzony las”- praca plastyczna

Potrzebne będą: kartka, kredki lub farby.

Dziecko maluje swój wymarzony las (bez śmieci, ze zwierzętami).


Środa  22.04.2020

Proponowane działania:

*Poznajemy narzędzia ogrodnicze: ZOBACZ

Dziecko ogląda obrazki i nazywa przedstawione na nich narzędzia. Rodzic zasłania obrazek wybranego

narzędzia ogrodniczego kartką, odsłania ¼ obrazka i pokazuje. Dziecko próbuje odgadnąć, co to jest.

Przyjrzyj się ilustracji poniżej i odpowiedz na pytania:

- Jakie prace wykonują dzieci?

- Jakimi narzędziami posługują się dzieci?

- Co potrzebne jest rośliną, aby rosły?

- Jak dbamy o  rośliny w ogrodzie?

- Ile dzieci jest w ogrodzie?

Jak myślisz, jak nazywa się osoba pracująca w ogrodzie?

Rysuj po śladzie najpierw paluszkiem, a następnie ołówkiem ???? ZOBACZ

*GimnastykaODSYŁAMY WAS DO ZAKŁADKI: GIMNASTYKA KOREKCYJNA

*DODATKOWA PROPOZYCJA: ZABAWA TANECZNA Z PANEM PIOTREM - ZOBACZ I TAŃCZ

 


Czwartek     23.02.2020 

Proponowane działania:

*Język angielski - ODSYŁAMY WAS DO ZAKŁADKI JEZYK ANGIELSKI

*Zabawa „Zatkany nos”

Dziecko zatyka nos i buzię na kilka sekund. Następnie rodzic pyta:

- Czego nie możemy robić kiedy mamy zatkany nos?  (oddychać)

- Czym oddychamy? (powietrzem)

Wniosek: Nie można żyć bez powietrza.

*Zabawa „Dmuchanie balonu”

Rodzic nadmuchuje balon i zadaje dziecku pytania:

- Co stało się z balonem?

- Gdzie znajduje się powietrze?

- Czy widzimy powietrze?

- Jeżeli go nie widzimy, to skąd wiemy, że jest?

- Czy możemy je złapać?

- Czy powietrze ma smak?

Wniosek: powietrze jest wszechobecne, bezbarwne, bezwonne, nie ma smaku.

*Rozmowa:

Komu jest potrzebne powietrze?

Czy powietrze zawsze jest czyste?

Co jest powodem zanieczyszczeń powietrza?  (dym)

Jakie dymy spotykamy na co dzień? W jaki sposób powstają dymy?

Jakie mają zabarwienie?

Źródła dymu: dymy z kominów, fabryk, ognisk, pożarów, dym z samochodów, motocyklu, papierosa.

Kolory dymów:

- czysty biały dym- bezpieczny,

- szare, czarne, o jednolitej barwie- dymy złe, niebezpieczne

- białe dymy papierosowe- niebezpieczne

*„Papierowe ślimaczki”- Praca plastyczna

Potrzebne będą: szare lub kolorowe gazety, nożyczki, klej, kredki, papier kolorowy.

Dziecko tnie papier na paski lub wydziera paski. Skleja je ze sobą i nawija na kredkę ołówkową,

by nadać im okrągły kształt. Na końcu paska z jednej strony przykleja czułki z papieru i dorysowuje na nich oczy.

Karta pracy: ZOBACZ


Piątek 24.04.2020

Proponowane działania:

*Słuchanie wiersza B. Formy „Dzieci dbają o środowisko”

W zgodzie z przyrodą

żyją wszystkie dzieci.

Kochają jasne słonko,

które na niebie świeci.

Nie łamią gałęzi,

dbają o rośliny,

podczas wycieczek do lasu

nie płoszą zwierzyny.

Często też dorosłym

Dobry przykład dają-

w wyznaczonych miejscach

śmieci zostawiają.

*Rozmowa kierowana na podstawie wiersza:

- Co to znaczy, że dzieci żyją zgodnie z przyrodą?

- Jakie znasz inne przykłady świadczące o tym, że ktoś żyje zgodnie z przyrodą?

- Dlaczego „życie zgodnie z przyrodą” jest takie ważne?

*Budowa tulipana - ZOBACZ

*Pokoloruj swojego tulipa: ZOBACZ

*Quiz dydaktyczny- „Jak dbamy o przyrodę?”

(odpowiedzi tak/nie)

- Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza.

- Śmieci powinno się wyrzucać do specjalnych pojemników, a jeśli ich nie ma – do kosza.

- Każda woda, którą pijemy, powinna być czysta.

- W lesie wolno krzyczeć.

- Warto sadzić kwiaty w ogrodzie.

Karty pracy dla chętnych: ZOBACZ


Propozycje zabaw zestawiły: Justyna Skierlik i Magdalena Michno.


PROPOZYCJE  PRACY NA OKRES 20.04.20.-24.04.20  DO DRUKU


Grupa „Pszczółki”

Temat tygodnia: „WIOSNA ZAPUKAŁA NA WIEŚ” 13.04.-17.04

Ćwiczenia poranne:

*Rozgrzewka:  marsz w miejscu przed poduszeczką. Naprzemienne stawianie nóg na poduszeczce.

Podskoki obunóż wokół poduszeczki.

*Ćwiczenia mięśni tułowia, równoważne, na czworakach, bieg.

- dziecko stoi przed poduszką w lekkim rozkroku, starając się nie odrywać nóg

z podłogi unosi ręce nad głową, a następnie wykonuje mocny skłon, dotykając dłońmi poduszki;

- dziecko przyjmuje pozycję na czworakach, kładzie poduszkę na plecach wolno wędruje w wyznaczonym przez rodzica kierunku;

-dziecko stoi przed poduszką i na sygnał słowny wskakuje na poduszkę obunóż i zeskakuje;

-bieg z poduszką (w miarę możliwość) na sygnał ,,stop” wykonanie dowolnej figury i policzenie do 5;

*Ćwiczenie wyprostne:

- marsz w miejscu na sygnał wykonuje wdech nosem i podnosi ręce do góry, potem opuszcza i wypuszcza  powietrze ustami.

*Na zakończenie siadamy na poduszeczce i śpiewamy piosenkę  „Idzie do nas wiosna”


WTOREK:

*Wprowadzenie do tematu tygodnia: oglądnij z dzieckiem obrazek, porozmawiajcie na jego temat:

co dzieci widzą, jak nazywają się zwierzęta, ile ich jest.

*Wysłuchanie bajki ortofonicznej W zagrodzie Małgosi (E. Michałowska)

dzieci naśladują głosy zwierząt z wiejskiego podwórka w miejscach, w których Państwo przerywacie recytację

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: Hau, hau, hau.

Kotek miauczy: Miau, miau, miau.

Kura gdacze: Kod, ko, dak.

Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.

Gąska gęga: Gę, gę, gę.

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: Be, be, be.

Koza meczy: Me, me, me.

Indor gulgocze: Gul, gul, gul.

Krowa ryczy: Mu, mu, mu.

Konik parska: Prr, prr, prr.

A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.

I tak gra orkiestra ta,

Aż Małgosia jeść im da.

*Krótka rozmowa na temat wiersza:

- Co robi piesek? Dziecko odpowiada: Szczeka;

- Co robi kot? Miauczy;

- Co robi kura? Gdacze;

- Co robi kaczka? Kwacze.

Słuchanie nagrań odgłosów zwierząt z zagrody – 

mówienie dziecku jak nazywają się zwierzęta, które słychać w nagraniu.


ŚRODA:

*Przywitanie ZUMBADLA DZIECI„GUMMY BEAR” - tańczymy zgodnie z ruchami pokazywanymi na filmiku,

*Nazywanie zwierząt: oglądanie kart i nazywanie wybranych zwierząt z dziećmi. Można wyklaskać sylaby wspólnie z dziećmi,

opisać wygląd zwierząt, opisać kolory, znaleźć różnice i podobieństwa między małymi a dorosłymi osobnikami,

przypomnieć jakie odgłosy wydają poszczególne zwierzęta.ZOBACZ

*Karta pracy: połąćz w pary zwierzęta z ich cieniami ZOBACZ

*Karta pracy - ćwiczenia grafomotoryczne ZOBACZ

DODATKOWA PROPOZYCJA:

ZABAWA TANECZNA Z PANEM PIOTREM - ZOBACZ I TAŃCZ


CZWARTEK:

Zabawy ruchowe  oraz ćwiczenia motoryki rąk – niech dziecko postara się samodzielnie wyciąć kartoniki,

następnie naprzemiennie powtórzy 2 razy napisane polecenia:ZOBACZ

*Praca z ilustracją - ZOBACZ

*Pokoloruj zgodnie z kodem - ZOBACZ


PIĄTEK:

*Uzupełnij wybrane karty pracy - ZOBACZ

*Zadania ruchowe – proszę wyciąć karteczki i losować. Polecenia proszę powtórzyć po 3 razy

naprzemiennie z każdym kolejnym wylosowanym - KARTY DO WYCIĘCIA

*Ćwiczenia logopedyczne – proszę nazwać zwierzę, powtórzyć dźwięk, wyklaskać sylaby - ZOBACZ

Praca plastyczna - zobacz propozycję poniżej



POWODZENIA !!!

PROPOZYCJE ZABAW, ĆWICZEŃ, KART PRACY NA OKRES: 14.04.20-17.04.20 - do druku


 

PSZCZÓŁKI6.04.20-10.04.20.

Temat tygodnia: WIELKANOC

Ćwiczenia poranne wykonywane każdego dnia tygodnia.

Wykorzystanie do ćwiczeń plastikowego jajka, piłeczki lub kulki zrobionej z gazety.

Daleko i blisko- Dziecko siedzi ze złączonymi i wyprostowanymi nogami.

Kładzie „jajko” na udach i turla je, aż do palców stóp i z powrotem. Kilkakrotnie powtarza ćwiczenie.

W dół i w górę- Dziecko stoi wyprostowane, przed nim leży „jajko”.

Dziecko wykonuje przysiad, podnosząc „jajko” oburącz i wstając, unosząc je ponad głowę.

Podczas ćwiczenia plecy powinny być cały czas wyprostowane.

Stopy i dłonie-ćwiczenie brzucha- Dziecko leży na plecach, „jajko” trzyma pomiędzy stopami.

Unosi je za pomocą stóp i stara się przełożyć w dłonie. Kładzie się na wznak,

przy powtórzeniu przekłada „jajko” z dłoni pomiędzy stopy.

Pisankowy slalom- zabawa z elementem skoku- „jajka” są ułożone w okrąg

w pewnej odległości od siebie. Dziecko skacze obunóż między „jajkami”


Poniedziałek 

Proponowane działania:

*Wprowadzenie do tematu tygodnia – „Koszyczek”

Źródło: Pinterest

Rozmowa z dziećmi na temat zawartości koszyczka.

Chleb- symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka,

aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.

Jajka-są symbolem nowego, rodzącego się życia.

Wędlina- jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.

Sól i pieprz- symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.

Baranek- jest symbolem Chrystusa- Baranka Bożego.

Chrzan- jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.

„Koszyczek wielkanocny”- dziecko maluje opuszkami palców za pomocą

farb koszyczek wielkanocny (można również pokolorować kredkami lub wykleić

papierem kolorowym, bądź bibułą). Zachęcamy również do ozdobienia go według własnego pomysłu.

Wzór znajdziecie  tutaj

*Zabawa muzyczna - zobacz

*gimnastyka. korekcyjna - odsyłamy na strone Pszczólek - gimnastyka


Wtorek          

Proponowane działania:

*Piosenka „Pisanki, pisanki” - zobacz

Pisanki, pisanki,

jajka malowane

nie ma Wielkanocy

bez barwnych pisanek.

Pisanki, pisanki

jajka kolorowe,

na nich malowane

bajki pisankowe.

Na jednej kogucik,

a na drugiej słońce,

śmieją się na trzeciej

laleczki tańczące.

Na czwartej kwiatuszki,

a na piątej gwiazdki.

na każdej pisance

piękne opowiastki.

*Rozmowa kierowana do piosenki:

O czym była piosenka?

Co to są pisanki?

Skąd się biorą jajka?

*Zakładamy hodowlę rzeżuchy.

Potrzebne przedmioty: spodek, wata, nasiona rzeżuchy.

Przypomnienie: czego potrzebują rośliny, aby rosnąć?

Dziecko układa delikatnie watę na spodku, wysypuje rzeżuchę i ją podlewa.

Umieszcza spodek na parapecie okna.

Jaki ma związek rzeżucha ze świętami?

Rzeżuchę siejemy na święta jako znak rodzącego się po zimie życia,

przebudzenia, ale też Zmartwychwstania Jezusa. Jest symbolem świąt Wielkanocnych.


Środa 

Proponowane działania:

*Wiersz A. Widzowskiej „Wielkanoc”

-Kurko, proszę, znieś jajeczka,

Śnieżnobiałe lub brązowe,

Ja z nich zrobię na Wielkanoc

Cud-pisanki kolorowe.

Do koszyczka je powkładam,

Z chlebkiem, babką lukrowaną,

Potem pójdę je poświęcić

Z bratem, siostrą, tatą, mamą.

Przy śniadaniu wielkanocnym

Podzielimy się święconką

I buziaka dam mamusi,

Zajączkowi i kurczątkom.

„Śmingus-dyngus!”- Ktoś zawoła,

Tatę wodą popryskamy,

Mama będzie zmokłą kurką,

Bo to poniedziałek lany!

*Rozmowa kierowana do wiersza:

Z czego robi się pisanki?

Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?

Co robimy w lany poniedziałek?

Co Ci się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?

*Wykonanie masy solnej:

Potrzebne artykuły: mąka, sól, woda, szklanka, rękawiczki jednorazowe.

Odmierzamy do miski tyle samo mąki i soli w proporcji np. 1 szklanka mąki

i 1 szklanka soli. Stopniowo dodajemy ½ szklanki wody i mieszamy.

Warto założyć rękawiczki jednorazowe, gdyż sól może powodować uszkodzenie naskórka.

Konsystencja ciasta musi być elastyczna.

*Lepienie jajek różnej wielkości z masy solnej.

Dziecko otrzymuje masę solną i lepi z niej jajka różnej wielkości.

Wskazuje największe jajko i najmniejsze jajko. Odstawia jajka w pobliżu kaloryfera do wyschnięcia.

Gdy jajka już wyschną, dziecko może pomalować je farbami według własnego pomysłu.

*gimnastyka korekcyjna - odsyłamy do strony Pszczółek gimnastyka


Czwartek      

Proponowane działania:

*Język angielski - odsyłamy do strony Pszczólek j. angielski

*Zabawa słowna na podstawie wiersza B. Szelągowskiej „Na podwórku”

Rodzic recytuje wiersz, a dziecko powtarza za nim:

 

Gospodyni razem z dziećmi                                    -Ko, ko, ko, ko.

Święconkę szykuje.                                                  Ku, ku, ku, ku.

O-ho, ho, ho!                                                          Wita wszystkich gości.

O-ho, ho, ho,                                                          Kogut dumnie pierś wypina.

Jajeczka maluje.                                                    – Ko, ko, ki, ku.

Biega kurka po podwórku                                     Ale pięknie wyglądają

I gdacze z radości.                                                Twe jajka w koszyku.

 


Piątek

Proponowane działania:

*Zabawy matematyczne - ZOBACZ karty pracy


POWODZENIA!!!


PROPOZYCJE DZIAŁĄŃ DO DRUKU - zobacz